maandag 6 september 2010

“Ik vond eigenlijk alles leuk…”

Toen ik (Martijn) rond 12 uur Thomas ging ophalen, bleek hij een hele goede ochtend te hebben gehad. Hij had maar “één tik” gehuild.

Daarna had hij leren rekenen, zo meldde hij. Ik begreep dat ze er gelijk stevig tegenaan gaan: de kinderen moesten op dag één maar gelijk alle getallen van 0 t/m 20 op het bord schrijven. Nu kan Thomas wel tot 20 tellen, maar ik zou er graag bij zijn als hij dat ook foutloos op het bord zou zetten. Ongemerkt om het hoekje kijken zal er echter niet in zitten voor mij.

Thomas heeft het in elk geval naar zijn zin. Bij het naar bed gaan vanavond zei hij dat hij niet kon kiezen wat op school het leukste was, omdat hij “eigenlijk alles wel leuk vond”.

 
  Thomas In de bank met zijn klasgenootjes. Hij zit naast Wongani en Linda.
 
 
  Overzicht van de klas. In de loop van de week zullen er waarschijnlijk nog meer kinderen arriveren. Nu zijn ze met z’n tienen.
 
 
  Onderweg naar huis kwamen we mama tegen. Die moest natuurlijk ook alles horen.

Geen opmerkingen: